Driver Operations Associate, Verification

Lalamove

  • Ho Chi Minh City
  • Permanent
  • Full-time
  • 12 days ago
Lalamove is disrupting the logistics industry by connecting customers and drivers directly through our technology. We offer customers a lightning fast and convenient way to book delivery and moving services whether they are at their home, at work or on the go. People talk about O2O, we live it! Currently, Lalamove is a leading global on-demand delivery platform with millions of delivery partners serving millions of orders everyday. With 1600+ employees spread across SEA and LATAM, our 10-year old company has reached unicorn status in 2018, is well funded by prominent VCs and has kept growing at tremendous speed since.Our strength lies in our internal values, namely Passion in serving local communities, empowering SMEs and our driver partners, Execution and Grit because that is how we differentiate ourselves by never giving up and striving for excellence, and Humility - awareness in ourselves to learn from others and never stop improving.At Lalamove, we strongly believe in the power of community. Millions of drivers and customers use our technology every day to connect with one another and move things that matter. Delivery is what we do best and we ensure it is always fast and simple. Since 2013, we have tackled the logistics industry head on to find the most innovative solutions for the world's delivery needs. Our vision is to bring communities closer and make city life easier by allowing fast and convenient circulation of goods. We realize this vision with a 'glocal' approach, building a robust operations team to adapt our product to local networks of businesses and delivery contractors. At the same time, we have ambition to build an international brand by establishing an even more global presence.Join our dynamic team in Ho Chi Minh City as a Driver Operations Associate!We're seeking a high-energy and results-oriented individual to ensure a smooth experience for our driver-partners.What you'll do/ Mô tả công việc
  • Ensure driver information and registered accounts match system records, upholding relevant processes, policies, and legal regulations.
  • Kiểm tra thông tin tài xế và tài khoản đăng ký của họ khớp với hệ thống, đảm bảo tuân thủ các quy trình, chính sách và quy định pháp luật liên quan.
  • Guide drivers through operational procedures via phone calls, fostering a smooth transition.
  • Hướng dẫn tài xế về các quy trình hoạt động qua điện thoại, tạo điều kiện thuận lợi cho tài xế vận hành suôn sẻ.
  • Assist senior QA and coaching agents, delegating data leads to optimize team workflow.
  • Hỗ trợ Chuyên viên Kiểm soát Chất lượng và các tư vấn viên, phân công các đầu mối dữ liệu để tối ưu hóa quy trình làm việc nhóm.
  • Identify opportunities and implement process improvements to help streamline daily operational tasks.
  • Xác định các cơ hội và triển khai cải tiến quy trình để nâng cao hiệu quả các tác vụ vận hành hàng ngày.
  • Track and monitor analysis of metrics to effectively identify and resolve operational issues, driving continuous improvement.
  • Theo dõi và phân tích các chỉ số để xác định và giải quyết hiệu quả các vấn đề vận hành, thúc đẩy cải tiến liên tục.
  • Special/ad-hoc projects are assigned by Line Manager/ Department Manager.
  • Thực hiện các dự án đặc biệt/tạm thời theo phân công của Trưởng nhóm/Trưởng phòng.
  • Work time/ Thời gian làm việc: Monday to Friday (9:00 AM to 1:00 PM and 2:00 PM to 6:00 PM), and Saturday (9:00 AM to 1:00 PM).
  • Work location/ Địa điểm làm việc: 10 Pho Quang, Tan Binh District
What we seek/ Yêu cầu công việc
  • An outgoing and open-minded personality that can interact and influence people with different profiles (age, nationality, experience, background);
  • Tính cách cởi mở, hòa đồng, có khả năng tương tác và ảnh hưởng đến mọi người từ nhiều tầng lớp (tuổi tác, quốc tịch, kinh nghiệm, hoàn cảnh).
  • An ambitious individual who has a go getter attitude to bring solutions and ideas to our daily operations needs;
  • Hoàn thành công việc với thái độ cầu tiến, mang lại nhiều ý tưởng và giải pháp cho việc vận hành hàng ngày.
  • Strong sense of prioritization, and structured mindset to cover multiple things at the same time, without compromising on quality;
  • Tư duy logic, khả năng phân bổ công việc hợp lý, có thể hoàn thành tốt các nhiệm vụ trong cùng 1 thời điểm.
  • Autonomous and adaptable attitude to cope with an ever-changing working environment.
  • Chủ động và thích nghi với môi trường làm việc luôn thay đổi.
What you'll need/ Bằng cấp và kinh nghiệm
  • Education: Bachelor's degree or college experience preferred.
  • Bằng cấp: Ưu tiên bằng Đại học hoặc Cao đẳng.
  • Experience: Minimum 1 year of experience in operations background/customer service;
  • Kinh nghiệm: Ít nhất 1 năm kinh nghiệm trong lĩnh vực vận hành/chăm sóc khách hàng.
  • Skills:
  • Good MS Office skills, especially Excel is ideal;
  • Strong communication skills with proficiency in written and spoken Vietnamese;
  • Kỹ năng: Thành thạo các công cụ MS Office, đặc biệt là Excel; Giao tiếp tiếng Việt tốt (cả nói và viết).
  • Outgoing, collaborative, responsible, and well-organized individuals are preferred.
  • Ưu tiên ứng viên có tính cách cởi mở, khả năng hợp tác tốt, ý thức trách nhiệm cao và tổ chức tốt.
We offer a comprehensive benefits package to support your well-being and career development:
  • Work Essentials: Provided with a laptop and all the necessary working equipment to perform your job effectively.
  • Paid Time Off: Enjoy 18 days of paid leave per year, including:
  • + 15 annual leave days for vacations and personal time.
  • + 2 sick leave days to recover when you're not feeling well.
  • + 1 birthday leave to celebrate your special day.
  • Health & Wellness:
  • + PVI Healthcare Insurance coverage to give you peace of mind regarding medical needs.
  • + Annual health check-up to ensure you stay proactive about your health.
  • Financial Wellness: Receive a monthly top-up on your Lalamove App.
  • Complimentary Snacks: Enjoy a variety of delicious snacks throughout the day to keep your energy levels up.
  • Fun & Camaraderie: Participate in regular internal team entertainment activities to build strong bonds with colleagues and foster a positive work environment (Happy Friday, Team Meals, Team Bulding, Year End Party...)
₫8 - ₫10 a monthThis Notice will inform you how we will use your personal data, explain your privacy rights and the protection you have by the law when you apply to join us. Please take time to read and understand this Notice. Candidate Privacy Notice:Dành cho các ứng viên - Lalamove tôn trọng đến sự riêng tư và cam kết sẽ bảo mật thông tin cá nhân của bạn. Bản thông báo này sẽ thông tin đến bạn cách thức mà chúng tôi sẽ sử dụng thông tin cá nhân của bạn, giải thích về quyền riêng tư của bạn và sự bảo trợ từ pháp luật khi bạn ứng tuyển cho chúng tôi. Vui lòng dành thời gian để đọc và hiểu rõ Bản thông báo này. Thông báo về Bảo mật ứng viên:

Lalamove

Similar Jobs

  • Driver Operations Associate, Sticker - Thu Duc Hub

    Lalamove

    • Ho Chi Minh City
    • 7,000,000-8,000,000₫ per month
    We are looking for a Driver Operations Associate, Sticker Operations, based in Ho Chi Minh City, Vietnam, with high energy, quick thinking individuals who will play a vital role in…
    • 19 days ago
  • Senior Driver Operations Associate, Hub - HCMC

    Lalamove

    • Ho Chi Minh City
    • 16,000,000-19,000,000₫ per month
    Lalamove is disrupting the logistics industry by connecting customers and drivers directly through our technology. We offer customers a lightning fast and convenient way to book de…
    • 27 days ago